Dziadek ma obecnie y lat , a babcia jest od niego młodsza o 5 lat.
a) Ile lat miało każde z nich 3 lata temu ?
b) Ile lat będą mieli za rok ?
c) Ile lat miała babcia wtedy, kiedy dziadek miał tyle, ile babcia ma teraz ?
Pile !! prosze o szybkie rozwiązania !!

3

Odpowiedzi

2010-02-09T18:03:40+01:00
Brakuje jednych z danych ?
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:06:36+01:00
Y-dziadek
y+5= babcia
y-3 wiek dziadka 3 lata temu
(y+5)-3 wiek babci 3 lata temu
y+1 wiek dziadka za rok
y+5+1 wiek babci za rok
y-5= wiek babci 5 lat temu
2010-02-09T18:07:21+01:00
A) 3 lata mniej
b) oboje o 1 rok więcej
c) o 5 mniej niż dziadek