Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:12:29+01:00
X - cena serka;
y - cena bułki;

x+6y=2
6x+y=5

6(2-6y)+y=5
12-36y+y=5
-35y=-7
y=0,2

x+6y=2
x+6*0,2=2
x+1,2=2
x=0,8

Odp.: Serek kosztuje 80 gr a bułka 20 gr.


2. 1x+2y=700 /*2
2x+1y=620

2x+4y=1400
2x+1y=620

3y=780/:3
y=260

2x + 260 = 620
2x=620-260
2x=360
x=180
2010-02-09T23:27:07+01:00
Zad.1
x - cena bułki
y - cena serka

6x+y=2
6y+x=5

y=2-6x
6(2-6x)+x=5
12-36x+x=5
-35x=-7
x=0,2

y=2-6*0,2
y=2-1,2
y=0,8

odp: Bułka kosztuje 0,20zł a serek 0,80zł.

Zad.2
x - waga lwa
y - waga tygrysa

x+2y=700
2x+y=620

x=700-2y
2(700-2y)+y=620
1400-4y+y=620
-3y=-780
y=260

x+2*260=700
x=700-520
x=180

odp: Lew waży 180kg a tygrys waży 260kg.
2 4 2