Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:06:03+01:00
Papieski uniwersalizm-idea zwierzchności papieża nad władzą cesarską
cesarski uniwersalizm-cesarz rościł sobie prawo do władzy zarówno świeckiej jaki i duchowej(np.mianował papieży)
Oba te terminy odnoszą się do czasów pełnego średniowiecza(IX-XIIIw), kiedy to cesarstwo niemieckie i papieski Rzym walczyły o dominium mundi(władzę nad światem)
1 5 1
2010-02-09T18:07:02+01:00
Papieski uniwersalizm-idea zwierzchności papieża nad władzą cesarską
cesarski uniwersalizm-cesarz rościł sobie prawo do władzy zarówno świeckiej jaki i duchowej(np.mianował papieży)
Oba te terminy odnoszą się do czasów pełnego średniowiecza(IX-XIIIw), kiedy to cesarstwo niemieckie i papieski Rzym walczyły o dominium mundi(władzę nad światem