Odpowiedzi

2010-02-09T18:14:18+01:00
Aby obliczyć ilu było uczniów musisz zrobić nasatępujące obliczenie:
1200 podzielić na 14 to sie rówan 150
150 podzielić przez 5 = 30
napiszę teraz liczbami :
1200/14/5=30

odp.:na wycieczkę pojechało 30 os
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:41:50+01:00
X- liczba uczniów
y - cena biletu

Trzeba ułożyć równanie
x × y = 2100
(x-5) × (y+14) = 2100

x=2100/y
xy + 14x - 5y - 70 = 2100

2100/y × y + 14× 2100/y - 5y = 2170
2100 + 14× 2100/y - 5y = 2170
14 × 2100/y - 5y = 70 /× y
29400 - 5y² = 70y
5y² + 70y = 29400
5y² + 70y - 29400 = 0

Δ=b² -4ac
Δ= 4900 - 4×5×(-29400)
Δ= 4900 + 588000
Δ=592900
√Δ=700

y= -b+√Δ/2a
y= -70 + 770/ 10
y = 70

x=2100/y
x=2100/70
x=30
1 5 1