Odpowiedzi

2010-02-09T18:16:51+01:00
Ca= 40u
O=16u
C=12u

40 +12+48= 100

100-100%
12-x

x=12×100÷100=12%

zawartość węgla wynosi 12 %
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:21:03+01:00

M CaCO3 = 40 + 12 + 3*16 = 40 + 12 + 48 = 100u
% Ca = 40/100 * 100 % = 40 %
% C = 12/100 * 100 % = 12 %
% O = 48/100 * 100 % = 48 %

O)dp ; zawartosc procentowa wegla w weglanie wapnia wynosi 12 %

 

;))

4 2 4
2010-02-09T18:39:30+01:00