Odpowiedzi

2010-02-09T18:19:44+01:00
SO3 = 32 + 3* 16 = 32 + 48 = 80g

80g - 100%
48 - x
x = 60 % - tlen

siarka 100 - 60 = 40 %
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:24:08+01:00
Jest to tlenek siarki (VI)- SO3, ponieważ
S= 32u
O=16u

32: 3*16= 32:48 skracamy przez 16 i wychodzi 2:3 :)

A teraz skład procentowy:
S=32u
O= 16u
mSO3= 32u + 3*16u= 32u+48u=80u

80u-100%
32u - x%
x%= 32u*100%:80u= 40% siarki

80u-100%
48u-x%
x%= 48u*100%:80u= 60% tlenu

Odp. W tlenku siarki (VI) jest 40% siarki i 60% tlenu.

;]]
5 4 5