Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:26:28+01:00
Rozwiązanie układu równań sposobem podstawiania :
z - liczba godz . pracy pani Zosi
j - liczba godz . pracy pana Janka

z=j+2
3z=4j
z=j+2
3(j+2)=4j
z=j+2
3j+6=4j
z=j+2
6=4j - 3j
z=j+2
j=6
z=6+2
j=6
z=8
j=6
Odp. Pani Zosia pracuje 8 godz . dziennie , a pan Janek 6 godz .
2010-02-09T18:32:46+01:00
DANE:

Janek - x , gdzie x to godziny pracy Janka
Zosia - x+2

3x+2 -> trzy dni pracy Zosi
4x -> cztery dni pracy Janka

Rozwiązanie:

3x+2 = 4x
2 = 4x-3x
2 = x

Zosia - x+2 -> 2+2=4
Janek - x -> 2

Odp. Pani Zosia pracuje dziennie 4 h, a pan Janek 2 h.