Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:22:52+01:00
Gdy symetralne przecinają się w jednym punkcie rusunek na majla wyślę.

jak wszystkie boki przedzielisz na pół pod katem prostym to te dzielące proste muszą się spotkać w jednym punkcie, i to jest środek okręgu wtedy ;)

a innych nie słuchaj :D
2 5 2
2010-02-09T18:22:54+01:00
Wielokąt może być foremny czyli musi mieć taką samą długość boków jak i kątów
2 3 2
2010-02-09T18:30:09+01:00
Aby można było opisać wielokąt na okręgu wszystkie wierzcholki wielokąta muszą znajdować się na okręgu.

Na wielokącie można opisać okrąg wtedy, kiedy gdy symetralne jego wszystkich boków przecinają się w jednym punkcie i punkt ten tworzy środek okręgu opisanego.

Czworokąt możemy wpisać w okrąg, jeżeli suma jego przeciwległych kątów jest równa miarze 180 stopni.
2 5 2