Odpowiedzi

2010-02-09T18:22:50+01:00
Wybierz co chcesz

Nigdy nie wylewaj niepotrzebnie wody, kiedy można jej użyć np.: do podlewania kwiatów, ogrodu, czy sprzątania

Sprawdź czy Twoje instalacje wodociągowe nie mają przecieków. Odczytaj swój wodomierz przed i po dwugodzinnym nie korzystaniu z wody. Jeżeli nie wykazuje dokładnie tego samego, masz przeciek.

Napraw kapiące krany wymieniając uszczelki. Jeżeli kran kapie z częstotliwością 1 kropli na sekundę można oczekiwać utraty 11935 litrów wody rocznie. Zostanie to dodane do kosztów Twojego rachunku za wodę i ścieki.

Sprawdź, czy nie wycieka woda ze zbiornika Twojej toalety. Dodaj do zbiornika barwnik spożywczy. Jeżeli występuje przeciek barwnik pojawi się w ciągu 30 minut. Sprawdź, czy nie ma tam zużytych, zardzewiałych czy zepsutych części. Większość z nich jest niedroga, dostępna i łatwa w montażu.. (Spuść wodę od razu po teście, aby barwnik nie zabarwił zbiornika)

Unikaj zbędnego spłukiwania toalety. Chusteczki, owady i inne tego typu śmieci wynieś raczej do kosza na odpadki, niż do toalety.

Bierz szybki prysznic. Zastąp natrysk wersją oszczędnościową, z małym strumieniem.

Używaj małej ilości wody do kąpieli. Napełniaj wannę w 1/3 , a przedtem zatkaj odpływ korkiem. Początkowy napływ zimnej wody może być ogrzany przez dodatnie później gorącej.

Nie pozwól , aby woda była odkręcana, kiedy golisz się lub myjesz twarz.

Zmień wszystkie nie oszczędzające wody krany, przez zainstalowanie napowietrzaczy (aeratorów) z ogranicznikiem strumienia.

Używaj zmywarki i pralki tylko wtedy, kiedy ją uzupełnisz lub ustaw na program oszczędnościowy, zużywający wodę w ilości adekwatnej do wielkości załadunku.

Kiedy zmywasz ręcznie napełnij jedna komorę zlewu lub miskę wodą z płynem. Spłukuj szybko po niewielkim strumieniem bieżącej wody.

Przechowuj wodę do picia w lodówce, a nie odkręcaj jej za każdym razem, kiedy chcesz się napić zimnej wody.

Nie używaj bieżącej wody do rozmrażania mięsa lub mrożonek. Odmrażaj jedzenie przez noc w lodówce lub mikrofalówce.

Aby dobrze spłukać odpady ze zlewozmywaka potrzeba dużo wody. Jeśli masz taką możliwość załóż kompostownik na odpadki jedzenia, gdyż nawet kosz na śmieci nie jest do tego odpowiednim miejscem.

Rozważ zainstalowanie natychmiastowego podgrzewacza wody do kuchni, aby nie odkręcać wody, czekając na jej podgrzanie. To obniży koszty w Twoim gospodarstwie.

Zaizoluj rury. Będziesz miał szybciej ciepłą wodę i unikniesz jej marnowania, kiedy się podgrzewa.

Dostosowując temperaturę ciepłej wody, zamiast zwiększać strumień spróbuj go zmniejszać.

Jeżeli rączka przy zbiorniku toaletowym zacina się i pozwala wodzie nieustannie lecieć, wymień ją lub wyreguluj.
3 3 3
2010-02-09T18:23:05+01:00
- myc sie pod prysznicem
- budowac oczyszczalnie sciekow
- zakrecac kurki
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:25:55+01:00
Hej!!!
Sposoby na oszczędzanie wody:
-kapiel w wannie.
-nie puszczanie jej bezmyślnie.



Ograniczenie jej zanieczyszczania:
-budowanie więcej oczyszczalni ścieków.
-nie wrzucanie do rzek i jezior papierków, butelek itp.
-nie wlewanie do niej ścieków
-pilnowanie aby fabryki nie odprowadzały do pobliskich rzek i jezior ściekow chmicznych itp.


Niestety nie mam więcej pomysłów.
Mam nadzieję, że choć troche Ci pomogłam.
Pozdro!!!
4 2 4