A)Cenę pewnego produktu zwiększono najpierw o 30%,a potem jeszcze o 40%.O ile procent wyższa jest obecna cena od początkowej?
b)Cenę produktu zwiększono o 20%,a potem zmniejszono o 50%.O ile procent obecna cena jest mniejsza od początkowej?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T11:33:22+02:00
A) x - produkt
1,3x - cena zwiekszona o 30%
y - cena zwiekszona o 40% 1,3x
y = 1,4 * 1,3x
y = 1,82x
Cena jest o 82% wyższa od początkowej

b) x - produkt
1,2x - cena zwiekszona o 20%
y - cena zmniejszona o 50% 1,2x
y = 0,5 * 1,2x = 0,6x

Cena wynosi 60% ceny początkowej.
2009-10-11T11:34:44+02:00
A) cena produktu wyższa jest o 70%
30% +40%=70%

b)Jest mniejsza o 30%
100% +20% = 120%
120% - 50%= 70%
100%-70%=30%
2009-10-11T11:37:03+02:00
A) x - początkowa cena produktu
130%x - cena po I podwyższce
140% z 130%= ¹⁴⁰/₁₀₀ x 130%x = 182%x
182%x- 1005x = 82%

b) x - początkowa cena produktu
120%x - po I podwyższce
50$ z 120% = ⁵⁰/₁₀₀ x 120% = 60%
100%-60%=40%