Na kółku matematycznym uczniowie sklejali z kartonu ,,matematyczne bombki '' na świąteczną choinkę. Ola wykonała bombke w kształcie sześcianu o krawędzi 3 cm. Ile zentymetrów kwadratowych kolorowego papieru potrzeba na oklejenie takiej ozdoby? Pomiń powierzchnię zakładek, potrzebnych do sklejenia

3

Odpowiedzi

2010-02-09T18:32:59+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:36:47+01:00
Nie wiem tylko czy dobrze :
sześcian ma 6 ścian. Skoro krawędź ma 3 cm to jedna taka ścianka będzie miała 3 x 3 = 9
Jeśli ma 6 ścianek, to 6 x 9 = 54 cm kwadratowe

;)
1 5 1
2010-02-09T18:37:01+01:00
Obliczamy pole sześcianu
a=3cm
P=6*a^2
P=6*3^2
P=6*9
P=54 cm^2
Ola potrzebuje 54 cm^2 papieru.
pozdrawiam:)
1 5 1