Odpowiedzi

2010-02-09T18:34:59+01:00
Poniważ co rok powstaje nowy słój
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:36:45+01:00
Gdyż słoj odpowiada za przyrost roczny drzewa , kazdy sloj to jest jeden rok .
2010-02-09T18:38:50+01:00
Na przekroju pnia drzewa możemy zaobserwować naprzemiennie ułożone pierścienie (słoje) - jaśniejsze i ciemniejsze. Jaśniejszy słój tworzy się na wczesną wiosnę. Wtedy przyrost komórek jest bardzo dynamiczny, są one wtedy duże i mają cienkie ściany. Słój ciemny powstaje natomiast późnym latem. Komórki mają grube ściany i małą średnicę. Wiek drzewa możemy określić licząc słoje, do czego są już teraz specjalne urządzenia.
1 5 1