Obwód prostokąta jest równy 32 cm. Oblicz długość boków tego prostokąta wiedząc że jeden z jego boków stanowi jedną trzecią (ułamek zwykły) dłgości drugiego boku.
Proszę o dokładne rozwiązanie.
Różnica pewnej liczby i jej czwartej części równa jest 45.Jaka to liczba ? :0
Jakby ktoś mógł to prosze o dokładne wytłumaczenie tego zadania

3

Odpowiedzi

2010-02-09T18:41:41+01:00
32:8=4
4-jedna trzecia
4*3=12-trzy trzecie
12-dłuższy bok
4-krótszy bok



45:5=9-jedna 4
45+9=54
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:50:15+01:00
Zad.2
pewna liczba x
jej czwarta część 1/4x
róznica=45
Czyli
x-1/4x=45
3/4x=45 dzielisz przez 3/4 czyli mnożysz przez odwrotność *4/3
x=60
spr.
60-1/4*60=60-15=45
Szukana liczba to 60

Zad.1
Obw.=32
a
b=1/3a
Obw.= 2a+2b
32=2a+2*1/3a
32=2a+2/3a
32=6/3a+2/3a
32=8/3a
a=32/ dzielimy przez 8/3 czyli mnożymy przez odwrotność 3/8
a=12
b=1/3*a=1/3*12=4

spr.
2a+2b=2*12+2*4=24+8=32
Odp.
Boki prostokąta mają 12 cm i 4 cm
pozdrawiam:)




3 3 3
2010-02-09T18:50:49+01:00
Na załączniku jest rozwiązanie
2 3 2