1.Uzupelnij:
a)kn(....-n)=-k²n-....
b).....*(3xy-2t)=6x²y-...
c)½a(4a²b²-....)=....-a³

2.Oblicz:
a)(5xy-6x²+½)*3y
b)(⅓x-½-24xy)*1/8x
c)(3ab-12a²+18b²):(-3)

3.Uzupełnij:
a)5t²(.....-0,2rt)=t²-...
b)-½y(2y²+....)=.....-4y
c)3t²+.....
___________=.....-⅓
-6

2

Odpowiedzi

2010-02-09T19:08:55+01:00
1a)
kn(-k-n)=-k do 2 n -kn do 2
b)2x*(3xy-2t)=6x do 2 y-4xt
c)1/2a(4a do 2 b do 2 -2 a do 2)=2 a do 3 b do 2 -a do 3

2a)
15xy do 2 -18 x do 2 y+3/2y
b)
1/24 x do 2 -1/16x-3x do 2 y
c)
-ab+4a do 2 -6 b do 2

3a)
5 t do 2 (1/5-0,2rt)=t do 2 -rt do 3
b)
-1/2y(2y do 2 + 6)=y do 3 -4y
c)
w miejsce 1 kropek bedzie 2
w miejsce drugich kropek bedzie 1/2 t do 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:16:50+01:00
1)
a)kn(-k-n)=-k²n-kn²
b)2x*(3xy-2t)=6x²y-4xt
c)½a(4a²b²-2a²)=2a³b²-a³

2.
a)(5xy-6x²+½)*3y= 15xy²-18x²y+1,5y
b)(⅓x-½-24xy)*1/8x=1/16x²-1/16x-3x²y
c)(3ab-12a²+18b²):(-3)=-ab+4a²-6b²

3.
a)5t²(1/5-0,2rt)=t²-1rt³=t²-rt³
b)-½y(2y²+8)=-y³-4y
c)
3t²+2
___________=-1/2t²-⅓
-6