Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:38:27+01:00
Warunek równowagi momentów sił to:
F₁ * R₁ = F₂ * R₂
Stąd wyznaczamy:
F₂ = F₁ * R₁ / R₂ = 1000N * 20cm / 2,5m = 1000N * 0,2m / 2,5m = 80N

Odp.
Wartość siły na drugim ramieniu wynosi 80N.
1 5 1
2010-02-09T18:38:45+01:00
20 cm = 0.2 m
równowaga jest gdy:
F1 * r1 = F2 * r2
1000 * 0,2 = x * 2,5
200 = x * 2,5
x = 200 / 2,5
x= 80

wartość siły 2 to 80 N
1 5 1