Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:43:10+01:00
1.Oblicz wartość pracy wykonanej przez ciało działające siłą 50 N na drodze 20 cm.
F = 50 N
s = 20cm = 0,2 m
W = 50 * 0,2
W = 10 J

2.Jaką pracę wykonujesz, podnosząc swój plecak na wysokość 0,5 m ? Jakiego pomiaru musisz dokonać ?
Ep = mgh - energia potencjalna
2010-02-09T18:45:01+01:00
1 zadanie.
Dane:
F= 50N
s= 20 cm

Szukane:
W=?

Wzór:
W= F razy F

Rozwiązanie:
W=50N razy 20 cm = 1000 J = 1 kJ

Odpowiedź: Praca będzie miała wartość 1 kJ.