Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:53:14+01:00
Przekątna kwadratu d = 10
d= a√2
10 = a√2 /:√2
10/√2 =a
a = 10/√2 = (10*√2) / (√2*√2) = 10√2 / 2 = 5√2 ≈7,1 tyle wynosi bok tego kwadratu

przekątna kwadratu drugiego d =
d= a√2
8 = a√2 /:√2
8/√2 =a
a = 8/√2 = (8*√2) / (√2*√2) = 8√2 / 2 = 4√2 ≈5,7 tyle wynosi bok tego kwadratu

5√2- 4√2 = 1√2 ≈ 1,4

bok kwadratu o przekątnej 10 jest większy od boku kwadratu o przekątnej 8 o 1√2 , czyli w przybliżeniu o 1,4
2010-02-09T18:55:06+01:00
10 do kwadratu + 10 do kwadratu = c do kwadratu
100+100=c do kwadratu
c= pierwiastek z 200

8 do kwadratu + 8 do kwadratu = c do kwadratu
64 + 64 = c do kwadratu
c = pierwiastek z 128

pierwiastek z 200 : pierwiastek z 128