Odpowiedzi

2010-02-09T18:53:50+01:00
BAKTERIE:
rozmnażanie:
*podział komórki macierzystej na dwie potomne(amitoza)
*proces płciowy(koniugacja)
budowa:
*rybosomy,substancje zapasowe,otoczka,ściana komórkowa,błona komórkowa,nukleoid,mezosom,wić cytoplazma.
środowisko życia:
*opanowały wszystkie środowiska(gleba,woda,powietrze...)
odżywianie:
*większość bakterii odżywia się cudzożywnie (heterot)
*nieliczne bakterie są samożywne(autotrofy)
przykłady:
*pałeczka okrężnicy



Miałam tylko to w zeszycie:))
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:57:00+01:00
Bakterie:
-budowa: mogą występować w różnych kształtach: ziarniak, dwoinka, paciorkowiec, gronkowiec, pałeczki i laseczki, krętki, prątki
-środowisko życia: żyją we wszystkich środowiskach
-odżywianie: samożywnie(fotosynteza, chemosynteza) i cudzożywnie
-rozmnażanie:bezpłciowo przez podział komórki
Protisty:
-budowa:ma jądro duże, cytozol, rzęski, błonę komórkową, jądro małe, wodniczka pokarmowa, wodniczka tętniąca
-środowisko życia: żyją we wszystkich środowiskach
-odżywianie:samożywnie(fotosynteza) i cudzożywnie
-rozmnażanie:bezpłciowo(przez podział komórki), fragmentacje i płciowo(przez gamety-pantofelek)
Zielenice:
-budowa:zawierają dużo barwników
-środowisko życia: żyją w środowisku wodnym
-odżywianie:samożywnie(fotosynteza)
-rozmnażanie:bezpłciowo(podział i fragmentacja komórki) i płciowo(gamety)
Grzyby:
-budowa: mają owocnik, trzon, kapelusz i luźne strzępki
-środowisko życia:żyją we wszystkich środowiskach, w organizmach żywych
-odżywianie: cudzożywnie
-rozmnażanie: bezpłciowo(przez zarodniki lub tak jak drożdże-pączkowanie) i płciowo(gamety)
Porosty:
-budowa: zawierają warstwę koronową górną, luźne strzępki grzyba, chwytniki, glony.
-środowisko życia:żyją w środowiskach mających dużo wody.
-odżywianie: cudzożywnie
-rozmnażanie:bezpłciowo i płciowo
Krzaki:
-budowa:
-środowisko życia: we wszystkich środowiskach
-odżywianie i rozmnażanie:niestety nie wiem:((
Paprotniki:
-budowa:ma liście, kłącza, korzenie
-środowisko życia: występują w miejscach wilgotnych i zacienionych
-odżywianie:
-rozmnażanie: bezpłciowo i płciowo
Rośliny nagonasienne:
-budowa:ma liście, korzenie, łodygi
-środowisko życia: występują w surowych warunkach klimatycznych
-odżywianie:
-rozmnażanie:płciowo
Rośliny okrytonasienne:
-budowa: ma okwiat, słupek, pręciki
-środowisko życia: żyją prawie we wszystkich środowiskach
-odżywianie: niestety nie wiem:((((
-rozmnażanie: zapylenie: wiatropylnie i owadopylnie
4 4 4