A) Zmieszano 2kg grochu z 8kg kapusty. Jaki procent stanowi groch w tej mieszance .?

b) Do 3,5 kg wody wsypano 0,5 kg cukru. Jaki procent stanowi cukier w otrzymanym syropie .?

c) Pewien chemik młody wlał 0,3kg kwasu do 2,2kg wody. Jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze .?

3

Odpowiedzi

2009-10-11T11:39:19+02:00
A) 2kg + 8kg = 10kg
2kg/10kg * 100% = 200/10 = 20%
b) 3,5kg + 0,5kg = 4kg
0,5kg/4kg * 100% = 50/4 = 12,5%
c) 0,3l + 2,2l = 2,5l
0,3l/2,5l * 100% = 30/2,5 = 12%
87 3 87
2009-10-11T11:42:28+02:00
A) Zmieszano 2kg grochu z 8kg kapusty. Jaki procent
stanowi groch w tej mieszance .?
Cp=ms/mr*100%
mr=2kg+8kg=10kg
Cp=2kg/10kg *100% = 20%
Odp. Groch stanowi 20% tej mieszanki.

b) Do 3,5 kg wody wsypano 0,5 kg cukru. Jaki procent stanowi cukier w otrzymanym syropie .?
mr=3,5kg+0,5kg=4kg
Cp=0,5kg/4kg*100%=50%/4=12,5%
Odp. Cukier stanowi 12,5% otrzymanego roztworu.

c) Pewien chemik młody wlał 0,3kg kwasu do 2,2kg wody
. Jakie jest stężenie procentowe kwasu w tym roztworze .?
mr=2,2+0,3=2,5kg
Cp=0,3kg/2,5kg*100%=30%/2,5=12%
Odp. Stężenie procentowe kwasu w tym roztworze wynosi 12%.
Pozdrawiam;)
64 2 64
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-11T11:44:54+02:00
A)
2kg+8kg = 10kg
2/10 = 1/5
1/5 x 100% = 20%
2kg grochu w mieszance to 20%
b)
3,5kg + 0,5kg = 4kg
0,5/4 = 1/8
1/8 x100%= 12,5%
Cukier stanowi 12,5% w syropie.
c)
0,3kg + 2,2kg = 2,5kg
0,3kg/2,5kg x 100% = 12%
Stężenie procentowe kwasu to 12%.
49 4 49