Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:08:48+01:00
Do probówki I nalać zasadę sodową
do probówki II nalać ALKOHOL ETYLOWY

do obydwóch probówek dodać FENOLOFTALEINĘ

w probówce nr I roztwór zmieni zabarwienie z bezbarwnego na malinowe

w probówce nr II roztwór nie zmieni zabarwienia

FENOLOFTALEINA w zasadach (w obecności jonów wodorotlenowych OH⁻) zmienia zabarwienie na malinowe
6 4 6
2010-02-09T19:43:59+01:00
Do probowek gdzie znajdują sie nieznane nam związki chemiczne dodajemu kilka kropel fenoloftaleiny. Tam gdzie jest zasada, roztwor zabarwi sie na roztwor malinowy, w drugim roztworze nie zaobserwujemu zmian, gdyż alkohol etylowy ma roztwor obojętny
8 4 8