Pierwsza lekcjia rozpoczyna się o 8:15. Poranne mycie,ubieranie i jedzenie śniadania zajmują Karolowi pół godziny, droga do szkoły - kwadrans. O której godzinie Karol powinien wstać, aby zdążyć do szkoły na 5 minut przed rozpoczęciem lekcji?



Prosze z obliczeniami :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:50:27+01:00
O 7.25
8.15-5=8.10
8.10-30min.=7.40
7,40-15min=7,25
1 5 1
2010-02-09T18:50:40+01:00
8:15 - 5 minut = 8:10

8:10 - 45 minut = 7:25

Karol powinien wstać co najmniej o 7:25
1 5 1
2010-02-09T18:52:57+01:00
Witam:) a więc poł godziny to 30 minut, droga do szkoły (kwadrans) to 15 minut 30+15=45 minut lekcje zaczynają się o godz 8.15 a karol ma być pięc minut przed czyli 8.10 a więc 8.10-45 minut= 7.25 czyli karol powinien wstać o 7.25 pozdrowionka:)