Zad.1
Jeden pociąg przejechał w ciągu 7 godzin 296,8 km, a drugi w ciągu 6 godzin 238,8 km. Który pociąg jechał prędzej i o ile kilometrów na godzinę?
zad.2
Jurek w ciągu godziny przejechał na rowerze 11.5 km ,a Tomek o 2 i¾ km. więcej niż Jurek. Ile kilometrów przejechali obaj chłopcy?
zad.3
Z miasta A do miasta B wyjechał samochód jadący ze średnią prędkością 58 i ½ km. W jakiej odległości od miasta B znajduje się ten samochód po upływie 3 godzin i 20 minut, jeżeli odległość pomiędzy tymi miejscowościami jest równa 208,4 km?
zad.4
Na drodze gdzie jest ograniczenie prędkości do 60 km/h samochód osobowy jedzie ze stałą prędkością i w ciągu sekundy pokonuje 16 m . Czy przekroczył dozwoloną prędkość?
zad.5
Samochód jedzie z prędkością 100km/h. Czy w ciągu 1 sekundy pokonuje mniej, czy więcej niż 27 metrów?
zad.6
Samochód osobowy zużył 4/5 litra benzyny na 10 km drogi. Ile litrów benzyny zużyje ten samochód na przejazd 60 km drogi?


Proszę o rozwiązania z rozpisaniem ( nie same wyniki)
z góry dzięki

2

Odpowiedzi

2010-02-09T18:54:53+01:00
Zad.1

Jeden pociąg- 7h i 296,8 km
wiec 296,8/7h= 42,2 km/h <- predkosc jednego pociagu



Drugi pociag- 6h i 238,8km
wiec 238,8km/6h= 39,8km/h

42,2km/h - 39,8km/h= 2,4 km/h

Odp. Pierwszy pociag jechal z wieksza predkoscia i jechal o 2,4 km/h szybciej.


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:11:07+01:00
Ad1
wzór V=s/t czyli v= 296,8/7
wychodzi ze pierwszy pociag jechal 42,4 km na godzine
a drugi v= 238,8/6 czyli 39,8 km na godzine
v- predkosc
s-droga
t-czas
czyli szybciej jechal piewszy pociag

ad2
11 + 11+ 11 2/3= 33 i 2/3 km

ad3

V=s/t czyli V*t = s
3h 20 min= 200/60
s= 116/60min ( to jest ułamek) * 200min
minuty sie skrócą i wyjdzie 195 km

ad 4
1sek -16 metrow to
3600 ( bo to jest 1h) przejedzie 57600 m
czyli w ciagu 1 h przejedzie 57,6 km
czyli nie przekracza dozwolonej predkosci

ad5
100 km - 1h
100000 metrow - 3600 sek
czyli w ciagu jednek sekundy przejedzie 27,77... metra czyli wiecej

ad6.

10 km - 4/5 litra
60 km - x litra
teraz proporcja

10x = 4/5 * 60
10x= 48
x= 4,8 litra
czyli zuzyje 4,8 litra