Proszę o pomoc!! DAJE NAJLEPSZĄ :)
Proszę o estetyczne rozwiązanie tych zadań, tak, żeby dało się z nich łatwo doczytać.

1. Na taborecie o powierzchni kwadratu o boku a = 40cm leży stos książek o masie 4 kg. Oblicz, jaka jest siła parcia działająca na powierzchnie tego taboretu.

2. Podaj jak się zmieni siła parcia, jeżeli blat taboretu będzie miał powierzchnię kwadratową o boku 20cm.

3. Wyznacz jak się zmieni ciśnienie wywierane na blaty taboretów opisanych w zadaniu 1 i 2.

========================================================

4. Oblicz gęstość ciała o masie 3 kg, jeżeli w wodzie waży 20N. Potrzebne dane znajdź w tabelach.

5. Określ czy klocek drewniany o wymiarach 10cm x 5cm x 2 cm i masie 60 g utonie w wodzie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:15:38+01:00
Zad 1
F = mg = 4 * 10 = 40N

Zad3
a = 40cm = 0,4m
m = 4 kg
S = (0,4)2 = 0,16m2
F = m g
F = 4* 10
F = 40 N

p = 40/0,16 = 250 Pa ( ciśnienie)

4. Oblicz gęstość ciała o masie 3 kg, jeżeli w wodzie waży 20N. Potrzebne dane znajdź w tabelce
g = m/V

5.Określ czy klocek drewniany o wymiarach 10cm x 5cm x 2 cm i masie 60 g utonie w wodzie.

V = 10 *5*2 = 100cm3
m = 60g
g= m/V
g= 60/100
g = 0,6 g/cm3
nie utonie
Zad 3
s = 20 *20 = 400 cm2= 4m
F= 40n
p = 4/400
p = 0,01 Pa
W drugim przypadku ciśnienie się zmniejszy
Zad2
Cisnienie jest tym większe im mniejsze jest pole powierzchni, na którą działa siła
1 5 1
2010-02-09T19:27:26+01:00
1. Parcie jest to iloraz sił nacisku na powierzchnie.

Siła nacisku - Fn = m * g czyli Fn = 4kg * 10 m/s²

Fn= 40 Niutonów

Pole powierzchni - a²
P= 0.4 m * 0.4 m= 0.16 m²

Także siła parcia wynosi 40N/0.16m² = 250 N na 1 m²

2. Jezeli bok taboretu bedzie mial 0.2 m to pole powierzchni wynosi : 0.2*0.2 = 0.04 m²

Proporcjonalnie siła parcia wynosi : 40N/0.04 m² = 1000 N na 1 m²

3. Ciśnienie przy zmniejszonym 4-krotnie polu powierzchni wzrasta 4-krotnie w stosunku do cisnienia wywieranego w 1 zadaniu.


4. Jesli chodzi o tabele to przydaje sie gęstość wody która wynosi 1000kg/m³

Normalna waga klocka o masie 3 kg to 30 N poniewaz Siła Grawitacji to m*g czyli 3kg * 10 m/s².
Tutaj mamy wage 20 N więc różnica wynosi 10 N.

To znaczy że ciężar ciała spadł o 1/3. Więc gęstość klocka jest o 1/3 mniejsza od gęstości wody.
Także Klocek ma 666 kg/m³.

Po sprawdzeniu tablicy dowiedzialem sie że jest to gęstość drewna.


5.
Wymiary klocka : 10cm x 5 cm x 2cm więc objetość to 10 * 5 * 2 = 100 cm³
Masa klocka wynosi 60g.

Gęstość ciała obliczamy ze wzoru : p = m/V

p- gestosc
m-masa
V-objetosc

p = 60 g / 100cm³

A więc gęstość wynosi 600 kg/m³ lub jak kto woli 600 g/cm³.

Gęstośćwody wynosi 1000 kg/m³. Jezeli cialo ma mniejsza gestosc od gestosci wody to nie utonie, jezeli ma wieksza to utonie.

Pozdrawiam
1 5 1