W wyborach Miss Szkoły Agata otrzymała 25% głosów Beata 20% a Iwona jedną piątą. Pozostałe głosy oddano na Karolinę. Głosowało 640 uczniów. Ile głosów otrzymała Miss Szkoły ?!

2.
W wyborach do samorządu szkolnego głosowało 450 uczniów. Zwyciężył Leszek J. zdobywając 60% wszystkich głosów. Wśród osób głosującuch na Leszka było 70% dziewczyn. Ile dziewcząt głosowało na Leszka !?

NIEMUSICIE ROBIĆ 2 ZADAŃ WYSTARCZY ŻE ZROBICIE JEDNO A JA DAM NAJ ! :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:01:17+01:00
Zad.1
25%-1/4
640:4=160
na agatę-160 osób
20%-1/5
640:5=128
na beate i iwone 128 soób
160+128x2=160+256=416
640-416=224
karolina 224 osoby
1 5 1
2010-02-09T19:09:05+01:00
1.
agata-160 640/4=160
beata-128 640/5=128
iwona-128 640/5=128
karolina-224 640-416=224

miss została karolina która dostała 224 glosy.:)

2.
Na Leszka J. głosowało 189 dziewczyn.
60% z 450=270
70% z 270=189