Okładka komiksu janosik na wymiary 24cm × 34cm.narysowano ją w skali 1:2.aby wyznaczyć długość krótszego z narysowanych boków należy wykonać działanie 24cm÷2 zapisz działanie jakie należy wykonać aby wyznaczyć drugi z wymiarów tej okładki narysowanej w skali 1:2
34 cm .........................

prostokąt o wymiarach 150 mm × 210mm narysowano w skali 1:5 uzupełnij działania które należy wykonać aby wyznaczyć długości boków prostokata narysowanego w skali
150mm÷........................ 210...................

2

Odpowiedzi

2010-02-09T19:13:49+01:00
24cm/2=12cm
34cm/2=17cm
wzór na pole prostokąta = a×b
(150mm/5) × (210/5)=30mm×42mm=1260mm




Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:52:16+01:00
Zadanie
24cm : 2 = 12 cm

34 cm : 2 = 17 cm
Pole prostokąta można obliczyc korzystając z następującego wzoru : P= a×b

(150 mm : 5 ) x (210 mm x 5) = 30mm × 42mm = 1260mm

Proszę
Magda ;-)