Przed wjazdem na most ustawiono znak drogowy, który zakazuje wjazdu samochodom ważącym powyżej 3,5 tony. Samochód waży 1650kg, a kierowca i pasażer ważą łącznie 150 kg, ile najwyżej może ważyć ładunek w tym samochodzie, aby można było bezpiecznie przejechać przez most?

3

Odpowiedzi

2010-02-09T18:58:54+01:00
1650+150=1800kg

3500-1800=1700kg

Odpowiedź-Aby można było przejechac po moście ładunek musiał by warzyc mniej niż 1700kg:) lub tyle samo:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:00:47+01:00
1tona = 1000kg
3,5t = 3500kg
3500kg - 1650kg - 150kg = 1700kg
Odp. Aby można było bezpiecznie przejechac przez most ładunek może ważyć nie więcej niż 1700kg czyli 1,7tony.
2010-02-09T19:03:31+01:00
1650+150=1800kg. 3,5t= 3500kg 3500-1800=1700kg 1700kg=1,7t
Odp.: ładunek może ważyć 1,7t.