Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T18:58:46+01:00
-wydarzenia dzieją się w nieokreślonym miejscu i czasie
-postacie są fantastyczne
-zwierzętom, rzeczom nadaje się cechy ludzkie
-wydarzenia są fantastyczne
42 3 42
dziękuje ;*
mam takie zadanie wypisz inne baśnie
2010-02-09T18:59:06+01:00
-we wstępie i zakończeniu charakterystyczne zwroty: ,,Dawno, dawno temu..." ,,Za górami, za lasami...",
-na ogół kończy się szczęśliwie.
-pisana prozą,
-o zdarzeniach opowiada narrator,
-postaci realistyczne występują obok bohaterów fantastycznych, obdarzonych nadludzką mocą (wróżki,krasnoludki,czarownice,smoki),
-bohaterowie kontrastują ze sobą (dobra i zła wróżka,dobra i zła córka,dobry i zły król),
-ożywiona przyroda (uosobienie) np: mówiące zwierzęta,
-miejsce nieokreślone (,,Za górami, za lasami..."),
-czas nieokreślony, odległa przeszłość
-motywy wędrowne np: wróżki, smoki, przemiany w królewnę,
-charakterystyczne rekwizyty: różdżka latające przedmioty.
-funkcja dydaktyczna, poprzez wynikające z baśni morał (dobro zwycięża ze złem,uczciwość zostaje wynagrodzona,przekazuje ludową mądrość,ponadczasowe prawdy)
29 3 29
2010-02-09T19:03:22+01:00
-posiada elementy fantastyki
-nieokreślony czas i miejsce
-o zdarzeniach opowiada narrator
-we wstępie i zakończeniu charakterystyczne zwroty: ,,Dawno, dawno temu..." , ,,Za górami, za lasami..."
-na ogół kończy się szczęśliwie
-bohaterowie kontrastują ze sobą
-przyroda jest ożywiona
16 3 16