Asia pomyślała o jakiejs liczbie. pomnozyla ja przez -2 ,dodała3wynik pomnozyla przez 5 i na koncu odjeła 14.
o jakiej liczbie pomyslala asia jezeli koncowy wynik wynosił
a)61 b) -74
ZAD 2
ZNAJDŹ TRZY KOLEJNE LICZBY NATURALNE KTORYCH SUMA JEST ROWNA
A)126
ZAD3
jesli do pewnej liczby dodamy jej dwukrotność i trzykrotność otrzymamy102.co to za liczba

BLAGAM POMOCY ZROBCIE JAKIEKOLWIEK ZADANIE Z TYCH JEST MI BARDZO POTRZEBNE KTO PIERWSZY ZROBI WSZYSTKIE LUB 2 TO DAM NAJ!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-09T19:10:26+01:00
Zad1
a) ( x × -2 + 3 ) × 5 - 14 = 61
-2x + 3 = 75/5
-2x = 15 - 3
-2x = 12
x = -6

b) ( x × -2 + 3 ) × 5 - 14 = -74
-2x + 3 = -60/5
-2x = -12 -3
x = 7,5

zad2
x + x + 1 + x + 2 = 126
3x = 123
x = 41
te liczby to: 41; 42; 43

zad3
x + 2x + 3x = 102
6x = 102
x = 17
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:50:15+01:00
Zad.1
x-pewna liczba
[x*(-2)+3]*5-14=61 [x*(-2)+3]*5-14=-74
[(-2x)+3]*5-14=61 [(-2x)+3]*5-14=-74
-10x+15-14=61 -10x+15-14=-74
-10x+1=61 74+15-14=10x
-10x=61-1 75=10x
-10x=60 x=7,5
x=-6

zad.2
x-pierwsza liczba naturalna x+1-druga liczba naturalna
x+2-trzecia liczba naturalna
x+(x+1)+(x+2)=126
3x+3=126
3x=126-3
x=41
odp:pierwsza liczba naturalna to 41,druga 42.trzecia 43

zad.3
x-pewna liczba
2x-dwukrotność tej liczby
3x-trzykrotność tej liczby

x+2x+3x=102
6x=102 dzielimy przez 6
x=17

odp.ta liczba to 17
1 5 1