Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:07:39+01:00
Dane:
g - ładunek = 1 C
R - oporność = 10 omów
t - czas = 2 s
szukane:
U - napięcie = ?
I - prąd = g/t = 1/2 = 0,5 A
U = IR = 0,5 razy 10 = 5 V
odp
U = 5 V
2010-02-09T19:08:28+01:00
Dane
R=10Ω
q=1C
t=2s
U=?
---------------------------------
obliczam natężenie prądu
q=I*t
I=q/t=1C/2s=0,5A
prawo Ohma
I=U/R
U=I*R=0,5A*10Ω=5V
Napięcie na końcach opornika wynosi 5V