Odpowiedzi

2010-02-09T19:08:21+01:00
Zad.1
a)24:6=4dm
h=4dm
spr=(wzór na romb bez podanych przekątnych) a×h
6x4=24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:13:15+01:00
Zad 1.

24dm²=240cm²
Pr - pole rąbu
Pr=a×h
Podstawiamy liczby:
240cm²=6cm×h
h=240cm²÷6cm
h=40cm

Zad 2.
Pr - pole równoległoboku

Wysokość nr 1
Pr=a×h
Znowu podstawiamy liczby:
60cm²=15cm×h
h=60cm²÷15cm
h=4cm

Wysokość nr 2
Pr=a×h
Znowu podstawiamy liczby:
60cm²=5cm×h
h=60cm²÷5cm
h=12cm

1 1 1
2010-02-09T19:18:04+01:00
*-znak mnożenia
/-Znak dzielenia
a)
24dm=240cm
P=240cm²
a=6cm
P=a*b/2
240*2=480
480/6=80
h=80cm
Odp.a.: Wysokość tego rąbu wynosi 80 cm.
b)
60/15=4
60/5=12
Odp.b.: pierwsza wysokość wynosi 4 cm, a druga 12 cm.