Ciągnik o mocy 65 kW pracował przez 45 minut działając siłą 13 kiloniutonów.
a) jaką pracę wykonał ?
b) jaką drogę w tym czasie przebył ?
c) z jaką średnią prędkością się poruszał ?

Pozdrawiam ;)
Proszę o szybką odp. z obliczeniami..
Za dobrą odp. naaj ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:14:51+01:00
Witam
dane: P=65kW, t=45min = 2700s, F=13kN

a/ W = P*t = 65kW* 2700s = 175 500 kJ = 175 MJ
b/ W = F*s czyli s = W/F = 175 500kJ/13kN = 13 500m = 13,5km
c/ P = F*vśr czyli vśr = P/F = 65kW/13kN = 5m/s

pozdrawiam
czarnadziura
1 5 1
2010-02-09T19:39:53+01:00
A)
Skorzystamy ze wzoru na moc:
P = W/t
wyznaczymy stąd pracę:
W = P*t = 65kW * 45min = 65 000W * 2700s = 175 500 000J = 175,5 MJ
b)
Praca to iloczyn siły i przesunięcia:
W = F*s
wyznaczymy stąd drogę:
s = W/F = 17,5 MJ / 13kN = 175 500 000J / 13 000N = 13 500m = 13,5 km
c)
Średnia prędkość to iloraz całkowitej drogi i czasu:
v = s/t = 13,5km / 45 min = 13 500m / 2700s = 5 m/s
1 5 1