Jakie to miasto . ?

Aż trudno uwierzyć, ale miasto to zostało założone dopiero na początku XVII w . w holenderskiej faktorii handlowej . Dzisiaj jest ogromną aglomeracją, liczącą niemal 20 mln . mieszkańców . Jest też największym portem, ośrodkiem przemysłowym, naukowym (m,in . znajduje się tam prestiżowy Uniwersytet Columbia ) i kulturalnym . Znane są jego ogromne, nowoczesne wieżowce ( szczególnie na Manhattanie ) . W tym mieście znajduje się siedziba Organizacji Narodów Zjednoczonych . Prawdopodobnie jest to największy na świecie ośrodek handlowy i finansowy . Położony jest u ujścia rzeki Hudson do Oceanu Atlantyckiego .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:08:57+01:00
2010-02-09T19:09:41+01:00