Daje 3 zadanie. Są proste! Pkt tez troche daje wiec prosze o gut odp ;D DAJE NAJ!!

Wyznacz liczbę x, jeżeli iloraz liczby x i liczby 3 wynosi 5/6


Wzynacz s ze wzoru : s(x+t) = m

Zapisz w najprostszej postaci : (a-b)²-2(a-b)(a+b)+(a+b)²


Prosze o odp z obliczeniami :) z góry dziekuje :_:_

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:12:49+01:00
X/3=5/6
x=15:6
x= 2,5

s(x+t) = m
s=m:(x+t)

(a-b)²-2(a-b)(a+b)+(a+b)²=
a^2-2ab+b^2-2(a^2-b^2) +a^2+2ab+b^2=
2a^2+2b^2 -2a^2+2b^2= 4b^2


2010-02-09T19:19:37+01:00
1) x :3= ⅚ /*3
x= (5*3) :6
x=2½

2) s= m:(x+t)

3)a-b)²-2(a-b)(a+b)+(a+b)² =O