Ela z Marcinem wybrali sie na pieszą wycieczkę.postanowił przejśc trasę o długości 21 km. po trzech godzinach marszu marcin powiedział do eli :
-pozostało nam do przejścia o 5 km mniej, niż juz przeszliśmy.
Jaką odległość pokonali w ciągu pierwszych trzech wycieczki ?
rozwiązanie :

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:13:53+01:00
X= tyle przeszli
x-5m=tyle zostało do przejścia

x+x-5=21km
2x=21+5
2x=26
x=26:2
x=13km przeszli

x-5=13-5=8 km zostało do przejścia
odp. pokonali 13km
70 4 70
2010-02-09T19:17:17+01:00
Należy podzielić całą trasę wycieczki na dwa równe kawałki czyli wychdzi nam 21 : 2 =10,5
dzielimy również 5 kilometrów na dwie równe części i wychodzi nam 2,5 km
teraz od jednej połowki trasy (10,5) odejmujemy 2,5 km a do drugiej połówki dodajemy 2,5 i tak wychodzą nam odcinki 8 i 13 km czyli prześli już 13 km
41 2 41