Odpowiedzi

2010-02-09T19:14:14+01:00
Głowa mała
i koń by się uśmiał
silny jak koń
oko za oko
być czyimś oczkiem w głowie
wpaść komuś w oko
dobrze komus z oczu patrzy
gołym okiem
na pierwszy rzut oka
mieć sokole oko
zejść komuś z oczu
końskie zdrowie
kopać się z koniem
wierny jak pies
chodzić z głową w chmurach
mieć olej w głowie
stracić głowę
coś komuś chodzi po głowie
głowa rodziny
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:19:03+01:00

Oko :)

*bać się spojrzeć komuś w oczy
*być czyimś oczkiem w głowie
* być solą w oku
* bez mrugnięcia okiem
* bić po oczach
*dobrze komuś z oczu patrzy
* gołym okiem
*iść, gdzie oczy poniosą
* jak okiem sięgnąć
* kij ci w oko
* kłamać w żywe oczy
* kłuć w oczy
* łza się w oku kręci
*maślane oczy
* mgnienie oka
* mieć klapki na oczach
* mieć sokole oko
* mówić coś prosto w oczy
* mydlić komuś oczy
* na oko
* na pierwszy rzut oka
* nie spuszczać z kogoś oczu
* nie wierzyć własnym oczom
* nie zmrużyć oka
* oczy świata
* oko cyklonu
* oko za oko
*pi razy oko
* chudnąć/rosnąć...w oczach
* w mgnieniu oka
* wpaść w oko
* zejść komuś z oczu
* oczy jak szklanki
* kruk krukowi oka nie wykole
* ciemno, choć oko wykol

Koń:)
*zjeść konia z kopytami
* czarny koń
* konia z rzędem temu
* koń trojański
* robić kogoś w konia
* koń by się uśmiał
* co koń wyskoczy

Głowa:)
*marzenie ściętej głowy
* mieć słabą głowę
* skrócić o głowę
* stawać na głowie
* dach nad głową
* głowa rodziny
* zawracać głowę
* pójść po rozum do głowy
* mądrej głowie dość dwie słowie
* głową muru nie przebijesz
* mieć głowę na karku
* łamać sobie głowę
* mieć głowę nie od parady
* co dwie głowy, to nie jedna
* kto nie ma w głowie, ten ma w nogach

Pozdrawiam:)
2010-02-09T19:21:32+01:00
Związki frazeologiczne z wyrazami:

oko:

bać się spojrzeć komuś w oczy
być czyimś oczkiem w głowie
być solą w oku
bez mrugnięcia okiem
bić po oczach
dobrze komuś z oczu patrzy
gołym okiem
iść, gdzie oczy poniosą
jak okiem sięgnąć
kij ci w oko
kłamać w żywe oczy
łza się w oku kręci
maślane oczy
mgnienie oka
mieć klapki na oczach
mówić coś prosto w oczy
mydlić komuś oczy
na oko
na pierwszy rzut oka
nie spuszczać z kogoś oczu
nie wierzyć własnym oczom
nie zmrużyć oka
oko za oko, ząb za ząb
pi razy oko
chudnąć/rosnąć... w oczach
w mgnieniu oka
wpaść komuś w oko
zejść komuś z oczu
kruk krukowi oka nie wykole

koń (lub pies):

móc zjeść konia z kopytami
robić (zrobić) kogoś w konia
koń trojański
koń by się uśmiał
wierny jak pies
jak pies z kotem
jak psu z gardła wyciągnięte
wieszać na kimś psy
zejść na psy

głowa:

marzenie ściętej głowy
mieć słabą głowę
skrócić o głowę
stawać na głowie
dach nad głową
głowa państwa
głowa rodziny
zawracać głowę
pójść po rozum do głowy
mądrej głowie dość dwie słowie
mieć głowę na karku
łamać sobie głowę
mieć głowę nie od parady
co dwie głowy, to nie jedna