Odpowiedzi

2010-02-09T19:19:39+01:00
X - jedna z liczb
x + 2 druga liczba



(x+2)⁴ - x⁴ = x⁴ + 16 - x⁴ = 16


a 16 jest podzielne przez osiem
16 1 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:24:24+01:00
(n +2)⁴ - n⁴ = [(n+2)² - n²]*[(n+2)² + n²] =
= [n+2 +n)(n+2-n)]*[ n² + 4n + 4 +n²] = (2n+2)*2*[2n² + 4n +4] =
= 2*2*2*(n +1)*(n² + 2n + 2} = 8*(n +1)*(n² +2n +2)
Zatem ta różnica jest podzielna przez 8.
2 4 2