Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:34:32+01:00
A= bok prostokata
a=9cm
d=drugi bok prostokąta

d= przekatna prostokąta=
d=b+3cm

przekątna d to przeciwprostokatna dla Δ prostokatnego utworzonego z boków prostokata

z pitagorasa:

9²+b²=(b+3)²
81+b²=b²+6b+9
81-9=6b
6b=72
b=72:6
b=12cm

przekatna d=b+3=12+3=15cm

pole prostokata=ab=9×12=108cm²
obwód=2a+2b=2×9+2×12=18+24=42cm

jest na pewno dobrze . miałam to wczoraj na lekcji ; - DDD
20 3 20
2010-02-09T19:35:10+01:00
A- jeden bok
x- drugi bok
x+3 - przekątna

9² +x² = (x+3)²
81+ x² = x² +6x +9
81-9= x² -x² + 6x
72= 6x
x=12

x+3=12+3= 15- długość przekątnej

obw.=2a + 2b
obw. =2* 9+ 2* 12
obw.=18+ 24
obw.=42cm

P=a*b
P=9*12
P=108cm²
9 4 9