Odpowiedzi

2010-02-09T19:27:41+01:00
Są to części literatury :D
11 2 11
2010-02-09T19:32:10+01:00
Epika---opowiadania ,bajki itd


liryka wiersze ...

dramat- z podzialem na role,sceny
9 2 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:40:40+01:00
LIRYKA- jeden z trzech podstawowych rodz. literackich. obejmuje najczęściej utwory wyrażające w formie monologu osobiste wrażenia, uczucia, przeżycia, przemyślenia, refleksje os. mówiącej. liryka to najczęściej wiersz.

EPIKA- obejmuje utwory, w których narrator opowiada o świecie przedstawionym. narracja zawiera opowiadanie o zdarzeniach i wszelkiego rodzaju opisy. oprócz narratora w epice wypowiadają się też inne postacie (dialog). gat. epickie to np. opowiadanie, baśń, legenda, bajka, nowela, powieść.

DRAMAT- obejmuje te utwory, które przedstawiają działania i wypowiedzi bohaterów- bez udziału narratora.przeznaczony do wystawiania na scenie, ale może też być czytany. jest podzielony kompozycyjnie na akty odsłony i scen. damat zawiera też tekst główny (monologi i dialogi) i tekst poboczny(didaskalia- wskazówki i objaśnienia autora)gat. dramatu to np. tragedia i komedia.
13 4 13