Do pomieszczenia o temperaturze t = 20°C przyniesiono kawałek lodu o temperaturze -5°C i zostawiono w naczyniu na stole. Jakie procesy będą zachodziły kolejno? (Fizyka dla gimnazjum część druga książka str. 104, zad. 1)
Proszę o szybką, ale i dobrą odpowiedź.
Daję naj. ;*

3

Odpowiedzi

2010-02-09T19:28:01+01:00
Zajdzie proces topnienia(resublimacji)
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:29:00+01:00
1.ogrzanie lodu (do temp 0C)
2.stopienie lodu
3.ogrzanie wody (do temp 20C)

1.sublimacja (parowanie z powierzchni lodu)
2.topnienie (lodu)
3.parowanie (już z powierzchni wody)

chyba dobrze
nie wierz bezwzględnie temu co jest w nawiasach
2 5 2
2010-02-09T19:29:57+01:00
Na samym poczatku kostka lodu zacznie topnieć. nastepnie kiedy sie przyjrzymy to bedzie widac jak powstała woda paruje.
4 3 4