PILNE ZADANIE Z MATEMATYKI KLASA 1 GIMNAZJUM Z ZESTAWU ZADAN!!!

Aż 70% obecnych w sali egzaminacyjnej to uczniowie klasy III a . Uczniowie klasy III b stanowią 1/5 obecnych na sali, a pozostałe 3 osoby to nauczyciele.
Ilu uczniow klasy III b pisze egzamin w tej sali?
odpowiedzi:
a) 21
b) 3
c) 6
d) 30

Prosze o zapisanie obliczenia...

PROSZE O ROZWIAZANIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PILNIE!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:31:06+01:00
70% III a
1/5 to 20% IIIb
100% - 70% - 20% = 3 osoby, czyli nauczyciele stanowią 10% wszystkich na sali

10% to nauczyciele
20% = 10%*2
20% = 3*2
20% = 6

Na sali pisze egzamin 6 uczniów klasy IIIb.
Sprawdź sobie w kluczu odpowiedzi :))
2010-02-09T19:32:52+01:00
1/5=20%
70%+20%=90%
100%-90%=10%
10%=3
20%=6