Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemie, a jedna trzecia rozwiązuje krzyżówki. Wśród pozostałych sześciu słuchaczy pięć osób czyta książkę i tylko jedna studentka pilnie notuje. Ile studentów jest obecnych na wykładzie ?
_____
prosiłabym o rozpisanie to w sposób, że np.
x - studenci
1/2 x - studenci drzemiący... ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-09T19:37:32+01:00
X - wszysyc studenci
1/3x - rozwiązujący krzyżowke
5 z x. - czytający .
1 z x - notuje


1/3x + 5 + 1 = x
6 = x - 1/3x
6= 2/3x / przez 2/3 podzielic.
x = 9

wyszlo 9 xd
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:38:07+01:00
X - wszyscy studenci

1/2 x - drzemiący
1/3 x - krzyżówkowicze
5 - czyta książkę
1 - notuje

1/2 x = 3/6 x
1/3 x = 2/6 x
3/6 x + 2/6 x = 5/6 x
czyli wiem że 5/6 studentów drzemie i robi krzyżówki
z czego wynika że 1/6 to te 5 + 1 osób ( ci co czytają i ta co notuje) 5+1 = 6

1/6 x = 6 | :1/6
x = 36

Jest 36 studentów
2 4 2