Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:36:18+01:00
Mam takie:
Rozmnażanie i cykl rozwojowy płazów:

1.płazy ogoniaste(oprócz salamandry plamistej)

-zapłodnienie zewnetrzne,

-jaja składaja na liściach wodnych,

-drapiezne larwy,

-metaforfoza(przeobrazenie),

-pojawienie sie kończyn przednich,

-drapiezna postać dorosła(na lądzie).

Jeszcze znalazłam takie

2.płazy bezogonowe:

-skrzek(jaja w kłębach lub w wodzie),

-zapłodnienie zewnętrzne,

-roslinożerne larwy,

-metaforfoza(przeobrażenie),

-pojawienie się kończyn tylnych,

-szczątkowy ogon(potem zanika),

-drapieżna postać dorosła(na lądzie).

Mam nadzieje, że się przyda.
2010-02-09T19:46:14+01:00
Bardzo skomplikowany jest rozród i rozwój płazińców pasożytniczych: przywr i tasiemców. Ponieważ dorosłe pasożyty bytują zazwyczj pojedynczo w ciele żywiciela, typowe jest dla nich samozapłodnienie lub rozród partenogenetyczny. (Tylko przywry krwi Schistosoma są rozdzielnopłciowe, ale u nich samiec jest non-stop połączony z samicą.)
Wg niektórych podręczników poszczególne stadia rozwojowe to odrębne pokolenia, wg innych to tylko kolejne postaci larwalne. Tak czy inaczej trochę ich jest :roll:
Cykle rozwojowe ważniejszych płazińców są tu:
http://www.pfm.pl/u235/navi/199262
http://www.wsse.krakow.pl/pages/wsse_document.php?nid=505&did=1436
http://pl.wikipedia.org/wiki/Motylica_w%C4%85trobowa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Schistosoma_haematobium
http://www.path.cam.ac.uk/~schisto/OtherFlukes/Paragonimus.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bruzdog%C5%82owiec_szeroki
http://213.180.130.202/wiem/01148e.html