Rodzina Kowalskich jedzie z Ciechanowa do Poznania samochodem, którego średnie zużycie paliwa wynosi 6,5 litra na 100 km. Litr benzyny kosztuje 4,80 zł. Odległość z Ciechanowa do Poznania wynosi 300 km. Oblicz, ile zapłacą za benzynę państwo Kowalscy. Zapisz wszystkie obliczenia.


Z góry dziekuję :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:38:05+01:00
6,5 x 3 = 19,5 litra
19,5 L x 4,80zł = 93,6 zl
2 4 2
2010-02-09T19:38:17+01:00
Mają do przejechania 300 km.
na 100 km spalaja 6.5 litra

6.5 * 3 = 19.5 litra

cena benzyny - 4.80 za litr

19.5 * 4.80 = 93.6 zl
2 5 2