Odpowiedzi

2010-02-09T19:41:50+01:00
A-dluzsza podstawa
b-krotsza
l-ramie

a+b+2l=28
a=b+6

a+b=18
a-b=6

2a=24
a=12
b=6
l=5
1 5 1
2010-02-09T19:44:03+01:00


Obw=28
c=5
Szukane :
a = ?
b = ?

Wzór na obwód to : a+b+2c. Z zadania wiemy dodatkowo, że ;
b=a+6, zatem :
28= a+a+6+10
28=2a+16
a=6
b=12
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:45:44+01:00
Nie wiem czy to jest zgodne z Twoim tematem, ale ja bym to zrobiła tak:
2xramiona=5
a=x
b=x+6
Obw.=28cm

28=5x2+x+x+6
28=16+2x
2x=28-16
2x=12/2
x=6

ODP:podstawa a=6cm
podstawa b=6+6=12cm
1 5 1