Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:56:28+01:00
1.
-w-12=-3w-22
-w+3w=-22+12
2w=-10
w=-5

2.
-12m+21=-9m-7
-12m+9m=-7-21
-3m=-28
m=9⅓

3.
15z+24=-5z-5
15z+5z=-5-24
20z=-29
z=-1,45

4.
18-8y=5y-8
-8y-5y=-8-18
-13y=-26
y=2

5.
-4n+25=25+3n
-4n-3n=25-25
-7n=0
n=0

6.
-34+13x=-13x-34
13x+13x=-34+34
26x=0
x=0
2010-02-09T20:00:40+01:00
1. -w-12=-3w-22 / +3w+12
-w+3w=-22+12
2w=-10/:2
w=-5
2. -12m+21=-9m-7/ -21+9m
-12+9m=-7-21
- 3m= -28 /-3
m= 9 i jedna trzecia,
3.15z+24=-5z-5/ +5z-24
15z+ 5z = -5-24
20z = -29/ 20
z=-1.45
4. 18-8y=5y-8/-5y-18
-8y-5y=-8-18
-13y=-26/ : (-13)
y= 2
5. -4n+25=25+3n/ -3n-25
-4n-3n=25-25
-7n=0
n= 0
6. -34+13x=-13x-34/+34+13x
13x+13x= -34+34
26x= 0
x= 0
kolejnością którą się posługiwałam
1. przeniesienie nie wiadomych na jedną stronę i liczby na drugą stronę
2. redukcja wyrazów
3. obliczenie nie wiadomych
1 5 1