Port lulea , lezacy w połnocnej czesci morza bałtyckiego, jest zamarzniety prawie przez cztery miesiace w roku , a lezacy na podobnej szerokosci geograficznej port w narwinku (nad morzem norweskim) nigdy nie zamarza. wyjasnij przyczyne tego zjawiska

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T20:04:34+01:00
Dzieje się tak z kilku przyczyn, m.in.: Morze Bałtyckie jest słabo zasolone, a im większe zasolenie tym mniejsza temp. zamarzania. Nad Morzem Norweskim występuje prąd ciepły - płn.atlantycki (Norweski). Prąd ciepły przynosi ciepłe wody i sprawia, że porty nawet poza kołem podbiegunowym nie zamarzają. Prąd podnosi temp. powietrza o co najmniej 5*C i sprawia, iż granica lasu iglastego (tundry) jest przesunięta daleko na północ.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T23:07:10+01:00
Dzieje się tak z kilku przyczyn, m.in.: Morze Bałtyckie jest słabo zasolone, a im większe zasolenie tym mniejsza temp. zamarzania. Nad Morzem Norweskim występuje prąd ciepły - płn.atlantycki (Norweski). Prąd ciepły przynosi ciepłe wody i sprawia, że porty nawet poza kołem podbiegunowym nie zamarzają. Prąd podnosi temp. powietrza o co najmniej 5*C i sprawia, iż granica lasu iglastego (tundry) jest przesunięta daleko na północ.