Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:45:31+01:00

Podstawy trapezu:
a = 5cm
b = 9cm

Z krótszej podstawy możemy spuścić na dłuższą 2 wysokości... obie spadną na dłuższa podstawę w odległości 2 cm od wierzchołków ((9-5) / 2 = 2cm)

Ponieważ kąt przy dolnej podstawie wynosi 45 stopni, to ta odległość jest jednocześnie wysokością, czyli h = 2cm

Czyli P = 1/2 * h * (a+b) = 1/2 * 2 * (9+5) = 14
2010-02-09T19:58:46+01:00
(9cm-5cm):2=4cm:2=2cm
h=2cm
P=1/2(a+b)*h
P=1/2(5cm+9cm)*2cm
P=14cm^2
Wysokość obliczmy w taki sposób jak pani mówiła na lekcji - chodzi tu o własności trójkątów o kątach 45 45 90 stopni po prostu trzeba doczytać OCK. A pole to wzór ci napisałem.
6 4 6