Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:48:55+01:00
1kg=1000g
6%=0,06
1000g*0,06=60g

w 100 gramach roztwou jest 6 gram kwasu wiec:
w 1000gramach jest 60 gram kwasu
  • Użytkownik Zadane
2010-02-09T19:54:16+01:00
M roztworu=1kg=1000g
Cp=6%
m substancji=?

Cp=m substancji÷m roztworu×100%, czyli:
m substancji=Cp×m roztworu÷100%
m substancji=6×1000÷100
m substancji=60g

odp: Masa kwasu octowego wynosi 60g.