Odpowiedzi

2010-02-09T19:50:11+01:00
1.
a=0,4m=40cm
b=15cm
c=1,2dm=12cm
V=a*b*c
V=40*15*12
V=7200cm³

2.
a=45cm
b=0,15m=15cm
c=80mm=8cm
V=a*b*c
V=45*15*8
V=5400cm³
odp.pierwszy prostopadłościan ma większą objętość 7200cm³
26 4 26
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:52:17+01:00
Jeden prostopadłościan ma wymiary 0,4 m x 15 cm x 1,2 dm, a drugi: 45 cm x 0,15 m x 80 mm. Który prostopadłościan ma większą objętość ?


Pierwszy prostopadłościan:
a = 0.4 m = 4 dm
b = 15 cm = 1.5 dm
c = 1.2 dm

V = a * b * c
V = 4 * 1.5 * 1.2
V = 7.2 (litra) - objętość pierwszego prostopadłościanu

Drugi prostopadłościan:
a = 45cm = 4.5 dm
b = 0.15 m = 1.5 dm
c = 80 mm 0.8dm

V= 4.5 * 1.5 * 0.8
V = 5.4 ( Litra) - objętość drugiego prostopadłościanu

7.2 > 5.4

Odp. Pierwszy prostopadłościan ma większą objętość ( Liczę na Naj;p)
78 4 78
Trzeba zamienić na dm? Można np na cm?
2010-02-09T20:01:32+01:00
V₁=4dm*1,5dm*1,2dm
V₁=7,2 dm³
V₂=4,5 dm* 1,5 dm* 0,8dm
V₂=5,4 dm³

V₁>V₂
15 3 15