Odpowiedzi

2010-02-09T19:50:18+01:00
Nasilona akcja działaczy polskich
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T19:59:01+01:00
W 1917 w Rosji gloszono potrzebe reform. nawet niektorzy z rodziny carskiej widzieli nieudolna polityke mikolaja II. spiskowano np w dumie. rosnace braki w zaopatrzeniu w zywnosc doprowadzily 8 marca 1917 roku(w naszym kalendarzu to nadal luty) do demonstracji kobiet stojacych wiele godzinw kolejkach za chlebem dzien pozniej do protestu dolaczylo sie 200 tys robotnikow Petersburga. w fabrykach zaczeto tworzyc rady delegatow robotniczych na wzor tych z 1905r. policja nie uzyla broni a garnizon wojskowy zlozony glownie z chlopow i robotnikow przylaczyl sie do protestow. przeciwko carowi wystapila takze Duma ignorujac dekret i jej rozwiazaniu. przedstawiciele dumy i rady delegatow powolali 15 Marc a 1917 roku (wg ich kalendarza) przejecie wladzy w rosji przez rzad tymczasowy na czele ktorego stanal ksiaze Gieorgijh Lwow. Zmuszono cara do abdykacji. kalendarz julianski.
7 3 7